В средата на април ще почне строителството на четирите станции от третия лъч на метрото от „Красно село” до „Овча купел”. Това са последните станции от участъка от третия лъч, за които има осигурено финансиране. Всички 12 станции от новата линия трябва да са готови през втората половина на 2019 г.
„До дни ще подпишем договорите с изпълнителите. Имат 60 дни за проектиране и самото строителство трябва да стартира в средата на април”, обясни шефът на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.
И четирите станции ще са подземни. Две от тях с трасе от 2,3 км ще струват 80,9 млн. лв. и ще се строят от обединение „Метробилд Запад”. Другите две станции, 1,4 км трасе и малка жп гара ще струват 95,1 млн. лв. и ще се строят от обединение „Горна баня”.
Първата станция ще е на бул. „Линкълн”, втората – на бул. „Монтевидео”, третата – в „Овча купел 2”. Четвъртата ще е на Околовръстния път, а един от изходите е откъм кв. „Горна баня”, за да обслужва жителите му. Там ще е и новата жп гара, на която ще спират влаковете по линията София – Перник. Целта е идващите от Перник да могат директно от влака да се качат на метрото, съобщава в. „24 часа”.
Над 20% е вече изпълнението на първите 7 станции от централния участък на третата линия, чието строителство стартира преди година. Наскоро почна и изграждането на осмата станция – при бул. „Вл. Вазов”. Къртицата ще влезе да копае тунелите за новата линия на метрото в края на март, каза Братоев.
В края на май пък ще бъде възстановено изцяло движението по бул. „Патриарх Евтимий”, част от който е затворена заради строителството на метрото от м.г. Месец преди това се очаква да бъде отворен и бул. „Гоце Делчев”.