По-рано днес стана ясно, че търговска верига за хранителни стоки е заблуждавала клиентите с две различни цени за един и същи продукт, както и с поставянето на една цена на рафта в магазина и маркирането на друга на касата. Новината бе съобщена от Комисията за защита на потребителите (КЗП), след като Върховният касационен съд потвърди с окончателно решение колективен иск на КЗП срещу веригата.
Името на скандалната верига, която мами стотици хора не бе спомената първоначално. Но в решението на съда по казуса се вижда, че наименованието му е изписано със съкращението “Т-М.”. Според “Стандарт” става дума за веригата “Т-Маркет”.
Проверката на Комисията била в няколко обекта на въпросната верига – “Т-Маркет”, където установила, че потребителите може да заплатят с до 4 лева над обявената върху опаковката цена при покупка на предварителни разфасовки на млечни продукти.
Имало е разминаване между цената върху продуктовата опаковка, която обикновено ориентира клиента при вземането му на решение за покупка, и посочената на рафта цена, която се маркира на касата и в общия случай е с около 2 лева по-висока, обясняват от КЗП.
Например, при поставена върху вакуумната опаковка на кашкавал цена 12,29 лв. за килограм и 2,26 лв. за разфасовка от 192 гр. маркираната на касата цена за килограм е 14,34 лв. и 2,76 лв. за количеството в опаковката. Това означава, че потребителят ще плати за килограм с над 2 лв. повече, отколкото очаква.
Нарушението е констатирано за около десет вида от изложените на щанда продукти, от които към момента на проверките са били налични близо общо 200 разфасовки.
В някои случаи дори е установено, че върху опаковките на предварителни разфасовки от един вид продукт е поставена различна цена за килограм.
Веригата магазини “Т-Маркет” никак не е от предпочитаните магазини за пазаруване. Според много читатели на БЛИЦ най-вече заради немърливото, че дори и грубо отношение на служителите във веригата.
„Най-честият им номер е в час-пик да работи само по една каса. Когато опашките станат немислимо големи и хората започнат да роптаят на глас се намира някоя начумерена служителка, която започва да крещи, че не й е само до това и отваря каса – бива ли такова отношение. Да не говорим, че положението е подобно в редица техни магазини, не е еденичен случай”, споделят читателите ни.