Защо американските тирове имат дълга предница, докато при европейските е плоска
Най-вероятно на всеки фен на автомобилите, а и не само, му е правил впечатление фактът, че много камиони и тирове в Съединените щати имат удължен „нос“. Повечето европейски машини от този клас нямат нищо подобно.
Защо американските тежки камиони изглеждат именно така. Каква е тайната на конструкцията им и дали наистина се нуждаят от толкова дълга удължена форма.
Корпусът с капак е отличителен белег на американските тирове. Всъщност наличието на „нос“ се обяснява доста просто.
За разлика от европейските камиони, американските се правят в класическо оформление. Двигателят при тях има свое собствено място в конструкцията и изобщо не се “крие” под кабината, както в аналогичните машини, произведени в европейски заводи.
Би било важно да се запитаме защо в Европа се изработват предимно камиони без капак, за разлика от тези в САЩ.
Причината за това е в спецификата на местните пътища и експлоатацията на автомобилите. В европейските страни има твърде много проблемни, криволичещи и тесни пътища, както и улици. От тук произтичат много строгите изисквания за максималната дължина на камионите за дълъг път и тежки товари.
Според един от стандартите, камионът и ремаркето не могат да бъдат по-дълги от 16,5 метра. Именно поради това правило „носът“ на машините е бил жертван от конструкторите на тирове.
В САЩ ситуацията с правилата е диаметрално противоположна, няма толкова строги изисквания за дължината на камионите и затова повечето от тях имат капак.
Отделно трябва да се отбележи, че дизайнът на конструкцията има своите предимства. Камионите с класически капак се обслужват по-лесно. Те са по-безопасни за водача в случай на инцидент на пътя, в допълнение, извеждането на двигателя в “носа” позволява да се правят наистина просторни кабини.
В същото време европейските камиони са по-безопасни за останалите. Те са по-лесни за управление, освен това консумират по-малко гориво. /auto.blitz.bg