Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

понеделник, април 28, 2025

Вече за 3 часа от Бургас до София с влак

Date:

Сподели новината.

Пътуването с влак между Пловдив и Бургас ще се съкрати с час и десет минути, след като приключи обновяването на жп линията между двата града. Това каза министърът на транспорта Ивайло Московски при подписването на договори за обновяване на част от отсечката между Скутаре и Оризово. Справка в разписанието на железницата показва, че в момента преминаването на участъка продължава между 4 и 5,30 часа. С новите инвестици ще можем да преминаваме разстоянието с влак за 3 часа. Проектът за ремонт на линията между Скутаре и Оризово е част от втора фаза на проекта за обновяване на железния път от Пловдив и Бургас. Договорът за работата по трасето е на стойност 63 млн. лв., които се отпускат по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура”. Срокът за работа е 3 г., в които трябва да бъдат обновени 26 км жп линии. В частта на трасето влизат гарите Подуяне, Искър и Казичене, които също се обновяват.

В присъствието на министъра беше подписано и споразумение за ремонт на жп линията София – Елин Пелин. Планът предвижда обновяване на 23 км релсов път. Срокът за работа е 4 години, от които 1 е предвидена за проектиране и 3 за фактически дейности. Стойността на проекта е 120 млн. лв., които се отпускат по „Механизма за свързана Европа”. Това е и първият железопътен проект, за който се подписва договор и ще започне реализация. Общо средствата, които страната ще получи по механизма, са малко над 400 млн. евро. По думите на Московски свободният финансов ресурс е близо 110 млн. евро. Той уточни, че за тях ще се подготви пакет от проекти, за да може ако някой не бъде одобрен, да се смени с друг. В частта жп инфраструктура нашето желание е да се финансира обновяването на линията Волуяк­ Драгоман, посочи още министърът. Той уточни, че допълнително може да се предложи и жп възел Пловдив, както и част от проекта Видин ­ Медковец.

Срокът за подаване на оферти за концесията на летище София ще бъде до 14 декември, стана ясно още от думите на министърът след събитието. Той обясни,че удължаването се прави заради постъпили две молби. Това е второ удължаване на периода за подаване на оферти за стопанисване на летището, след като,  пак по искане на участници, времето беше променено от 20-и октомври на 20-и ноември. Плановете предвиждаха около 640 млн. лв. постъпления от концесията да отидат за спасяване на БДЖ, като с част от тях трябваше да се погасят дълговете, а други пари да се инвестират в купуването на нови влакове. Министър Московски коментира още, че закъснението няма да окаже влияние на намерението с парите да се спасява железницата. Не сме очаквали да приключим процедурата до края на 2016 г., защото физически това е невъзможно, категоричен беше той. Този приход както е заложен за тази година, така ще бъде прехвърлен за 2017 г., сумата ще бъде отново фиксирана, за да се даде целево за БДЖ, обясни Московски.

Министърът коментира още и ситуацията в железницата, където в последно време закъсненията на влаковете се увеличават както по брой, така и по време. Той подчерта, че със средствата, с които разполагат, приоритетно се погасяват кредити, затова няма възможност да се инвестира в обновяване на подвижния състав, да се ремонтират или да бъдат купени нови влакове. Те са такива, каквито са били и преди 10 г., даже сега са по-стари, локомотивите са на 45 г., обясни Московски. По думите му проблемът със закъснението на влаковете прогресира, защото те остаряват допълнително.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Пивоварите се похвалиха – продажбите на бира са дали над 435 млн. лв. на бюджета

Съюзът на пивоварите в България (СПБ) отбеляза 20-ата си...

Министерство на енергетиката застава твърдо зад Закона за ВЕИ

Министерство на енергетиката твърдо зад Закона за ВЕИ. Това стана...

Продава се завод на изумителна цена в Асеновград

Още един индустриален обект в Пловдивска област е напът...

Цeнитe нa ĸoлитe нa cтapo y нac тpъгвaт нaдoлy – ĸaĸви ca тeндeнциитe нa пaзapa

Πaзapът нa yпoтpeбявaни aвтoмoбили в Бългapия тaзи щe пpeминe...