Строителната компания “Пътперфект Т” иска да купи “Пътстрой”, която добива трошен камък, но вероятно и притежаваната от нея строителна фирма “Пътстроймонтаж”. И купувачът, и продаваното дружество са от Силистра. Сделката се вижда от образувано производство в Комисията за защита на конкуренцията от 4 април.
Обектът на сделката
Според справка в регистъра КАПИ “Пътстрой” има шестима служители, а в отчета за 2017 г. има приходи от 126 хил. лв. и 67 хил. лв. загуба, макар предишни години да е имала двойно и тройно повече оборот, направен в кариера “Поп Кралево”. В съвета на директорите влизат Петър Лазаров (който държи и около 36% от акциите), Йорданка Димитрова и Димо Мирчев. Последният е и председател на областното представителство на Камарата на строителите в Силистра, като през 2017 г. е избран за втори мандат. Това най-вероятно значи, че има сериозно влияние в строителния бизнес в този край на страната.
Най-голям акционер в “Пътстрой” е “Пътстроймонтаж”. Тук идва и любопитен затворен кръг – в “Пътстроймонтаж” най-голям дял има… “Пътстрой”.
Става въпрос за 98.85% дял. “Пътстроймонтаж” е по-голяма като брой служители – 96, а за 2017 г. приходите й са 3.7 млн. лв., но и тя е на загуба – от 596 хил. лв. Но примерно през 2015 г. компанията има в пъти по-силен бизнес – оборот от 15 млн. лв. Според сайта на дружеството то притежава собствена асфалтова база, намираща се на шест км западно от гр. Силистра.
Много вероятно е всъщност през сделката да се взима контролът и над двете дружества. Но участниците не успяха да коментират промяната в понеделник.
Купувачът
През януари 2018 г. в управлението на “Пътперфект Т” влезе бившият шеф на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ) Лазар Лазаров, но вече не е част от директното управление на компанията (виж карето долу).
Купувачът в сделката е собственост на друг строител – “Пътинженерингстрой-Т” от Търговище. Тя е част от ДЗЗД “ХЕМУС – 16320”, обединението, което строи 16 км от магистрала “Хемус” при Търговище. Според последния отчет през 2017 г. “Пътперфект Т” има приходи от 17 млн. лв. и 280 служители, а компанията майка е с внушителния оборот от 68.5 млн. лв. Бизнесът и на двете е съсредоточен в Северна България. В момента фирмите участват заедно и в поръчката за поддържане на “Хемус” при Варна и Шумен за 119 млн. лв.
През 2016 г. КЗК разреши на строителя от Търговище да купи друг регионален конкурент – русенската “Пътинженеринг – Русе”.
Преди малко повече от година “Капитал” писа, че Лазар Лазаров (който беше начело на АПИ в периода септември 2011 – ноември 2016 г. с малка пауза при правителството на Пламен Орешарски) е влязъл в управлението именно на “Пътперфект-Т” и “Пътинженерингстрой – Т”. От справка в Търговския регистър става ясно, че е излязъл от управлението на “Пътперфект Т” през февруари 2019 г., както и от “Пътинженерингстрой-Т”.
Въпреки това на 12 юни е влязъл в съвета на директорите на “ИГ Холдинг”, който е собственик на “Пътинженерингстрой-Т”, съответно – на цялата група. |