Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

сряда, април 30, 2025

Бразилската класическа музика завладява Бургас

Date:

Сподели новината.

Творби на композитори от последните 150 години в историята на бразилската класическа музика ще зарадват ценителите на музикалното изкуство в Бургас утре, 18 юли, от 17.00 часа в зала „Петя Дубарова“ на КЦ „Морско казино“. Трио „Арденца“ е в състав Даниела Дикова – пиано, Галина Койчева – цигулка и Константин Евтимов – виолончело.

Трио „Арденца“ обединява младежки ентусиазъм и споделена страст за камерно музициране с безкомпромисния професионализъм на опитни музиканти. Дългогодишното творческо сътрудничество между пианистката Даниела Дикова и американския ѝ колега – челиста Джефри Дийн полагат началото през 2004 година. През 2005 година към състава се присъединява цигуларката Галина Койчева, с която се оформя и името на триото.

През 2006 г. трио „Арденца“ печели награда на конкурса „Val Tidone“, Италия. Музикантите са наградени с „Кристална лира 2009 г.“ за високи творчески постижения в камерната музика. През същата година трио „Арденца“ е номинирано за наградата на София за реализация на международния си проект „Мартину в България“ – изпълнение на цикъл концерти с камерни произведения на композитора, някои от които премиерни за България.

Трио „Арденца“ ежегодно реализира концерти с класическа и съвременна камерна музика в рамките на фестивал „АмБъл“ . Голяма част от репертоара на триото е съставен от творби с първо изпълнение в България, а други са поръчани и написани специално за него. Репертоарът на трио „Арденца“ обхваща разнородни стилове и епохи, но най-вече шедьоврите на камерната музика от 19, 20 и 21 век. Триото концертира с изключителен успех в България, Македония, Албания, Австрия, Германия, Франция, Косово, Хърватска, Унгария и др. Записва за БНР и БНТ.

Едни от последните значими концертни проекти на триото са „Руска рулетка“, „Пипков в Париж“, цикъл концерти по картини “ Следобеден сън“, „Песни за любовта“, „Народен празник“. От 2014 г. член на трио „Арденца“ е виолончелиста Константин Евтимов. В обновения си състав, триото реализира цикъл концерти „MAGIC ROMANTIC“ с произведения от френския, руския и австрийския романтизъм, някои от които премиерни за България – Ф. Гобер, В. Рабл, М. Глинка, а други емблеми в репертоара на клавирното трио – К. Сен-Санс. А. Аренски, Ф. Шуберт.

2017 г. е вдъхновяваща за състава със съвместната творческа работа с композитора Георги Арнаудов. Написаните специално за трио „Арденца“ – клавирно трио „Каталог на устройства, усещания и ветрове“, а също и клавирен квинтет бяха представени на Новогодишния фестивал – НДК и фестивала Софийски Музикални Седмици.

Проявата е част от Фестивал на бразилската класическа музика, организиран за първи път в България.

Събитието се реализира от Община Бургас и Национално училище за музикално и сценично изкуство „Панчо Владигеров“.

 

*Името на състава идва от италианската дума „арданте“- да възпламениш някого.

**През 1808 г. с идването  на португалския кралски двор в Бразилия светската класическа музика започва да заема повече място в културния живот. Смята се, че около 1810 г. Габриел Фернандес де Триндаде е написал три концертни дуета за две цигулки, които представляват най-старите регистрирани данни за камерна музика в Бразилия. Независимостта на страната, осъществена през 1822 г., и най-вече управлението на императора Дон Педро II (1840-1889), дават още по-голям тласък на това движение, коeто в края на XIX век води до нарастване броя на произведенията за камерна музика. В резултат от усилията на най-изявените композитори от епохата като Енрике Освалд, Алберто Непомусено, Алешандре Леви, Глауко Веласкес и Франсиско Брага инструменталният състав цигулка-виолончело-пиано придобива, в рамките на процъфтяващия романтичен език, добива особена значимост.

ПРОГРАМА

 

ЕЙТОР ВИЛА-ЛОБОС – Трио nº2 (1915)

Allegro moderato

Berceuse – Barcarolla

Scherzo: Allegro vivace spirituoso

Molto allegro

***

ФРАНСИСКО БРАГА – Трио в сол минор (1930)

Andante – allegro non troppo

Allegretto spiritoso

Larghetto (Lundú)

Allegretto

РАДАМЕС ГНЯТАЛИ – Трио Миниатюра (1940)

Allegro

Lento com ternura

 

Vivo

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Владимир Крумов е новият областен управител на Бургас

С решение на Министерския съвет бяха назначени трима нови...

Трус разлюля Бургас

Земетресението притесни бургазлии десетина минути преди 13 часа днес. Трусът се...

Бургас губи 700 милиона

Двe ĸoмпaнии ce oтĸaзвaт oт пpoeĸти зa 724 милиoнa...

Уредени търгове, порочни схеми и общински хаос в бизнеса с преместваеми обекти в Бургас

В Бургас се наблюдава една постоянна тенденция по отношение...