В България 2018 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. За дванадесетте месеца на 2018 г. на крайни клиенти са доставени 1254 автомобила BMW и MINI.
Общият брой на автомобилите BMW реализирани на българския пазар за периода достига 1100 или ръст от 8.5% спрямо предходната година. При MINI, на клиенти са доставени 154 автомобила или с 36% повече, в сравнение с 2017 г. Търговската реализация на BMW Motorrad възлиза на 106 доставени мотоциклета или спад от 26.9%, но спрямо изключително високия резултат през 2017, в който бяха включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на Полицията.
Анализът на продажбите показва, че за крайния успех на BMW Group България значение имат всички моделни серии. Най-продаван модел е BMW Серия 5 (141), следван от BMW X3 (138). На трето място, при това в година на смяна на моделните поколения, се нарежда BMW X5 с 134 автомобила предадени на крайни клиенти.
Особено внимание заслужава представянето на BMWi в първата пълна година след ланисрането на под-марката BMW i, специализирана в разработването на електрическа мобилност, на българския пазар. Доставките на напълно електрически модели BMW i3 възлизат на 60 автомобила.
Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години – 66%, задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW и MINI са 28%, 5% е делът на електрическите автомобили и 1% на Plug-in хибридите.
При избора на компановка, делът на четирицилиндровите редови двигатели е 44%, а на трицилиндровите – 11%. Във високия клас 38% от клиентите избират шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели, 8% осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови.
Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 89% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Системата се предлага в повече от 120 модификации в почти всички моделни серии.
Второто поколение MINI Hatch 5 врати и MINI Countryman имат основен принос за позитивния пазарен резултат на марката MINI с по 55 доставени автомобила. На трето място се нарежда MINI Hatch 3 врати с 28 доставки, а MINI Clubman и MINI Cabrio допълват съответно 12 и 4 автомобила до общия брой от 154.
През 2018 г. реализацията на BMW Motorrad достига 106 мотоциклета. Най-предпочитаните модели са както следва: R 1200 GS, G310, K 1600, R NineT, F850 GS, R1000 и S1000 RR.
2018-а година е осмата поредна рекордна година за BMW Group. Търговският резултат постигнат от трите автомобилни марки BMW, МINI и Rolls-Royce, на германският премиум производител е 2 490 664 автомобила или ръст в продажбите от 1,1%. Това, за пореден път отрежда на компанията, позицията на най-успешен производител на премиум автомобили и услуги за мобилност в света.
Годишните продажби на марката BMW за трета поредна година надхвърлят 2 млн. автомобила и възлизат на 2 125 026, което представлява ръст от 1.8 % спрямо 2017 г. Основен фактор на растеж е разширяването и обновяването на моделите от семейството BMW X, както и отличното представяне на BMW Серия 5. Реализацията на Sports Activity Vehicle (SAV) и Sports Activity Coupe SAC моделите достига 790 592 (+12.1% спрямо предх. год), като общият им дял от продажбите на марката достига 37.3% (33.8% през 2017 г.). С пълна разполагаемост на варианти на задвижване на всички пазари BMW Серия 5 е другият основен двигател на растежа. Премиум бизнес лимузината постига с 12.8% по-висока реализация спрямо предходната година до общо 328 997 автомобила доставени в целия свят.
Автомобилите MINI доставени на клиенти в цял свят са общо 361 531, което е с 2.8 % по-малко в сравнение с предходната година. 2019 ще бъде особено вълнуваща за марката заради предстоящото, в края на годината, въвеждане на пазара на първото серийно електрическо MINI.
През 2018 Rolls-Royce постига най-висок търговски резутат в 115 годишната история на марката – 4 107 автомобила и отбелязва ръст от 22,2% спрямо предходната година. Основен пазар за марката остават Северна и Южна Америка, но всички основни пазара бележат позитивен ръст. Основен фактор за растежа е въведения през годината Phantom, а Ghost е моделът с най-голям пазарен дял.