Летище Бургас пак си е на същото място, но досто по обновено и оборудвано. Само, че отдавна на пистите не се виждат самолети с надписи на авиокомпания „Балкан“. И няма как, след като през 1990г. (малко след социализма) започна нейната приватизацията, а през 2002г. се закри и разпродаде нацяло. Сега в интерес на истината, пристигащите и излитащите самолети са в пъти повече от преди. И Летище Бургас е предпичитано за излитане или кацане на стотици туристи, но липсата на държавната авиокомпания „Балкан“, оказва лошо влияние за България, и е принос от лошото управление след краха на социализма. „Балкан“ е българска авиокомпания, съществувала от 1968 до 2002 г. Дружеството има статут на национален превозвач и е държавна собственост до 1990г.
В най-силните си години 1967-1985 г. „БГА Балкан“ е добре развита структура, поддържаща десетки международни и вътрешни въздушни линии. Най-дългата редовна линия на „Балкан“ е София – Триполи – Лагос – Хараре. По гъстота на вътрешните въздушни линии спрямо територията на страната България е сред първите в Европа. Редовно се поддържат линиите от София до Варна, Бургас, Силистра, Русе, Търговище, Горна Оряховица и Видин. Сред основните външни линии са до Москва, Берлин, Прага, Варшава, Париж, Лондон, Будапеща, Атина, Брюксел, Копенхаген, Цюрих, Мюнхен.