неделя, ноември 24, 2024

Тежък финансов срив в Булгартабак

Date:

Сподели новината.

Продажбите на “Булгартабак холдинг” през първата половина на 2018 г. намаляват почти наполовина, а загубата се увеличава. Това показва консолидираният междинен отчет, който е публикуван на сайта на Българска фондова борса. Спадът идва след скок на резултатите предходната година, когато холдингът и негови дъщерни компании придобиха други свързвани с депутата от ДПС Делян Пеевски предприятия като “Техномаркет” и Лодис инвест”, които му осигуриха близо 40% от приходите.

Потъващи резултати

За първото шестмесечие на 2018 г. нетните приходи от продажби на “Булгартабак” намаляват с 46% до 164.7 млн. лв. спрямо 303.1 млн. лв. за същия период на миналата година. В същото време разходите също спадат – с една трета до 168.8 млн. лв., включително тези за материали и възнаграждения. Така към края на юни холдингът излиза на загуба от 10.5 млн. лв. в сравнение с 43.9 млн. лв. печалба година по-рано. Отрицателният резултат беше факт още през първото тримесечие – 3.6 млн. лв., което означава, че той се ускорява и е почти 7 млн. лв. само през периода април – юни.

През миналата година “Булгартабак” продаде основните си търговски марки за цигари на British American Tobacco (BAT) и сега международният концерн държи правата върху тях за България, Русия и Адриатическия регион. Самият холдинг обяви, че се ориентира към експортни пазари, основният от които е Близкият изток. Износът остава приоритет и през тази година, става ясно от междинния отчет.

Все по-малко цигари

В междинният отчет няма данни за приходите от продажби по продукти, но към края на 2017 г. делът на тютюневите изделия, с които е свързана основната дейност на холдинга, намаля до 61% (от над 95% преди). Причината за това е, че след продажбата на марките на BAT дъщерното “Благоевград-БТ” купи мажоритарен дял в “Техномаркет”, а холдингът придоби производителят на млечни продукти “Лодис”. Така продажбите на веригата за електроуреди, която има общо 48 магазина, и на мандрата в Пазарджик (марките “Лакрима”, “Дядо Либен” и др.) осигуриха близо 40% от приходите на холдинга.

В същото време пазарната капитализация на холдинга се е стопила с над 60% до 103 млн. лв.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Страшен скандал гърми в родната армия, хора изхвърчат като ракети

Направени са рокади във възлови дирекции на Министерството на...

Циклонът атакува! Ураган на прохода Петрохан

Студеният циклон връхлетя и България. Кадри на Meteo Balkans показват обилен...

Колапс в парламента

След един час дебати народните представители не успяха да си изберат...

Колко са заводите и фабриките в Карнобат

Икономическото развитие на община Карнобат е свързано основно със...