В последните години София се радва на висока посещаемост от туристи най-вече заради евтините полети, които предлагат нискотарифните авиокомпании. Освен многобройните заведения, зелените паркове и красивия център туристите вече имат стимул да посетят и опознаят още ред обекти в столицата, тъй като София – подобно на повечето големи европейски градове, също най-после предлага туристическа карта за градския транспорт и с отстъпки за редица атракции.
Опознай София
Новата инициатива на Центъра за градска мобилност – картата Sofia Pass, засега е само тридневна. Тя позволява на гостите на града да се возят неограничено с всички линии на градския транспорт срещу 20 лв. Притежателите ѝ могат да се възползват също и от отстъпки от 5 до 50% в музеи, галерии, търговски обекти, спортни центрове, заведения за хранене и развлечения.
Към картата върви каталог с обектите, предоставящи намаленията, и карта с ориентири за тяхното местоположение със схема на транспортните линии в централната градска част. Карта “София” е продукт, специално създаден за улеснение на гостите и чуждестранните туристи в столицата, но от нея ще могат да се възползват и българи, гости на столицата.
С нова енергия
Картата всъщност съществува от началото на годината, но в последните месеци Центърът за градска мобилност развива по-активно маркетинг за нея. Като начало решава да промени дизайна ѝ и да добави още няколко удобства – туристическата карта с обектите, които ще се увеличават с времето, също и картата на града. “Намаленията, които предлага картата, са за над 60 обекта, основно за културно наследство. В нея са включени например галерията “Квадрат 500”, музеите за съвременно и социалистическо изкуство и много други.
Отстъпката важи и за различни заведения, магазини за сувенири, лифт “Симеоново и др.”, обяснява Пламен Църноречки, директор на дирекция “Маркетинг и стопанска дейност” към ЦГМ. “Броят на обектите ще расте, като всеки, в който се предлага отстъпка, ще е обозначен със стикер”, добавя той.
Първоначално картата ще се рекламира чрез флаери и плакати в обектите и касите на ЦГМ, а в бъдеще Църноречки се надява да има подкрепата на туроператорите и хотелите, откъдето туристите ще могат по-лесно да разбират за възможността. Готвят се и радио- и видеоспотове, които да се излъчват в метрото и по други възможни канали за разпространение.
Има ли интерес
Продадените карти от началото на годината засега са 70, предимно от бюро “Сердика”, като новата ѝ визия се предлага в последните 2-3 месеца. Самата карта е поставена в калъфче, в което се намират и приложенията към нея. Всички обекти са изброени в сайта на ЦГМ, в специалния отдел за Sofia Pass, като се очаква те непрекъснато да се актуализират, както и самата книжка. През юни месец тя е била представена и пред големи туроператорски фирми, а след края на лятото ще бъде презентирана и пред Националния борд по туризъм.
“Смятаме, че това е едно много добро допълнение за развитието на българския туризъм”, обобщава Пламен Църноречки.