Общинският съветник от СЕК Константин Бачийски отправи много остра критика към финансовата политика на бургаския общински превозвач “Бургасбус”. Дружеството приключва миналата година със загуба от близо 4 милиона лева. Фирмата има няколко непечеливши дейности, които се субсидират от оборотните средства. В същото време “Бургасбус” получава и дотации от общината за провежданата социална ценова политика спрямо пенсионери и учащи. В същото време превозвачът е натоварен и със сериозно дългово бреме. Преди по-малко от година бе гласуван нов заем в размер на 2 милиона лева за закупуване на нови автобуси, който според Бачийски е бил напълно ненужен, при положение, че фирмата разполага с читав резервен автопарк. Цените на билетите бяха повишени с 30 процента, но явно и това не е помогнало за подобряване на финансовото състояние.Отделно се вижда, че при отчетите на курсовете по отделните линии има много големи несъответствия.
Твърденията, че се увеличава общия пробег на автобусите по пътната мрежа също не отговаря на истината. Справката показва, че по план за 2018 година общинските возила ще преминат с 200 хиляди километра по-малко в сравнение с 2017 година. В същото време според план-сметката разходите за километър изминато разстояние се увеличават от 2,34 на 2,58 лева. Това също било причина за увеличение на цената. Стойността от 2,58 лева на километър и много странно, при положение, че частните превозвачи возят на 1,50 лева на километър, а някои и на по-ниски цени.
Според Бачийски е необходим много по-прецизен контрол спрямо “Бургасбус”, както и за останалите общински дружества.