Ученичка от Гоце Делчев и родителите й съдят училището, където учи, защото не дават да ходи забрадена или с бурка на учебни занятия. Не било демократично, тръшкат се помаците. Всеки можел да се облича както иска и така да ходи на училище.
В Пазарджик кметът и общински съветници предлагат забрана на бурките при посещение на общински и обществени сгради. Криели – в буквалния смисъл, – опасности поради неизвестността кой е под дрехите. И в Пазарджик се надига недоволство – от циганската махала, – където бурките станали по-задължителни от яденето и секса. То бива простотии, но вече се минават всякакви граници.
Демокрация е – викат всички под бурките и брадясалите им половинки. Не казват и дума обаче, че образованието в България е задължително до 16-годишна възраст. Ходят в джамията и ислямското училище да им четат Корана, но не стъпват в светското училище за наука и познание. И остават прости, тъпи аутсайдери, годни само да раждат и да реват за помощи. Време е да им се обясни, че знанието и уменията дават шанс, а не бурката и мазната брада. Да научат децата си на “Върви народе възродени” и да ги изпратят на тържествата за азбуката, писмеността и братята Кирил и Методий през май. Ще им хареса.
Някои може да поискат така да ходят на училище – с песни и танци, посветени на Кришна. Бурките съгласни ли са?
Но не, всеки иска да прави каквото му скимне. Едни да са с бурки и бради, други да ловят бежанци, трети да се дрогирват като за световно или да продават дрога, четвърти да карат коли като откачени. И крещят: Имаме права. А нормалните хора, които искат да живеят и да работят, да отглеждат децата си, да пътуват и да се забавляват нямат ли права?! При това са поне 80 на сто от населението. И защо управляващите се мъчат да угодят на кресливците, а не на образованите и възпитани граждани, които си плащат данъците и произвеждат брутен продукт?
Юдеите също могат да имат претенции относно религиозните канони. Но не го правят.
По света са възприети различни модели за обучение на децата и юношите. Но има общи неща, които са непоклатими от векове. В над 70 на сто от училищата има униформа, която не се коментира от родители и ученици. Или са съгласни отиват другаде.
Младежи будисти.
В над 95% от училищата, по статистика на ООН от доклад за образованието през 2015 г., по света важат вътрешни правила. Ученици и родители се съобразяват с тях. Има и национални изисквания, но и те се съобразяват с автономните решения на подагогическите екипи. Никой дори не си помисля да променя правилата заради лични прищевки, религия, мода и пр.
Деца католици пеят в църкавен хор. На училище обаче спазват светските правила.
На българите мюсюлмани, които си представят света като минаре, полумесец и нищо друго, трябва да се повтори и потрети, че демокрацията е сбор от права и правила. Отпаднат ли правилата – идват анархията и хаоса. Да си го запишат и политиците, които подло, методично и лицемерно се опитват да наложат религиозната принадлежност като доминиращ фактор. Да помислят, какво би станало, ако и останалите вероизповедания започнат да налагат свои изисквания в училище, обществени институции и пр.
Български ученици.
Жени сунити в паранджа. Ученички ли са, майки ли са или бабите им – не е ясно. Мнозинството мюсюлмани по света, както и в България, са сунити. Те държат на следването не само на Свещения Коран, но и на суната – т.е. това, което е правил Пророкът Мохамед, разказите за което са събрани в сборници с предания.
Тези са шиите. Поне външно.
“Не забравяйте, че ислямът приема жената за чисто и свято създание. Но да носиш бурка или хиджаб още не означава, че си истинска мюсюлманка. Да пуснеш брада не означава, че си благороден мюсюлманин. Казано е: Не съди за исляма по греховете на мюсюлманите, а по учението за него.
Най-голямото богатство е разумът. Най-голямото наследство – възпитанието. Най-голямата нищета е невежеството”.
Тези мъдри мисли са изречени от Абу Бакра, първият от четирите халифи, сподвижник на Мохамед. Доколко ги разбират в Пазарджик, Гоце Делчев или другаде е доста спорно. Това е и ролята на правилата: да регулират отношенията в едно общество. Ако някой не приема – последствията остават за негова сметка.
Екип на Фрог нюз
П.П. Първата снимка към този материал наистина е провокативна. Целта е да привлечем вниманието към по-важните неща. Докато у нас се заражда обществена дискусия “за” и “против” бурките, което си е абсолютен нафталин, по света Камасутра вече се учи в някои училища. Защото Камасутра е култура и прави границата между любовта и порното.
Камасутра е индийски еротичен трактат, написан от Ватясанан през II век пр.н.е. по мотиви от скулпторните изображения в храма „Черна пагода” в Кокараке, Индия. Индийският философ Манкара е автор на коментарите към Камасутра.
Познаването на Камасутра е освобождение от пороците на тялото и блаженство от познанието на бог Кришна.
Индийският любовен епос е част от световната култура.
Според немската писателка Катарина фон дер Гатен, децата трябва да се възпитават отрано в тайните на секса. Те от малки задават обичайните неудобни въпроси и мълчанието е най-лошият отговор. Според учени няма никакъв проблем в горните класове да се изучават и тайните на Камасутра, като част от световната любовна култура. Да чухте нещо за бурки?…
Във втори клас е рано да се говори за орален секс, пише фон дер Катен, но в 8-и вече е късно.
В християнския свят шегите с религиозни и еротични сюжети често се преплитат…
И ако са ви останали сили, пак спорете за бурките…