Успешен старт на новата година за Opel. Марката продаде около 303 000 автомобила в Европа през първото тримесечие – увеличение с почти 24 000 автомобила или с 8% в сравнение със същия период на 2015 година.
За първи път през последните пет години Opel прескочи бариерата от 300 000 продажби на нови автомобили благодарение на успеха на протичащата моделна офанзива. Марката с мълния в логото показа по-силно развитие от това на целия европейски пазар, чийто ръст бе с 5% от януари до март. По този начин пазарният дял на Opel е с около 0,2 процентни пункта по-висок и достигна 6%. Компанията регистрира най-доброто по продажби и пазарен дял първо тримесечие през последните пет години, пише Auto Motor und Sport.
Германия, Испания, Франция и Белгия са първите примери за възходящия тренд на Opel. През първото тримесечие продажбите нараснаха на 17 пазара, а пазарният дял – на 15 пазара. Особено удовлетворяващо е положението в Испания, където Opel зае най-високата позиция по продажби на леки автомобили през Q1. Нещо повече, Opel е най-бързо растящата марка сред първите 5 в Белгия (+11 процента). Също така пазарният дял на Opel в Холандия нарасна с почти една четвърт до 7,4%.
Новият Opel Astra има голяма отговорност за успеха на автомобилния производител от Рюселсхайм в последно време. От варианта с пет врати на европейския “Автомобил на годината 2016” бяха продадени 37 000 екземпляра през първото тримесечие, което представлява увеличение с около 40% в сравнение с продажбите на предшественика миналата година.
Opel вече получи около 150 000 поръчки за новата Astra от цяла Европа, дори преди комби вариантът Astra Sports Tourer да бъде представен в дилърствата на марката. Astra Sports Tourer ще празнува германската си пазарна премиера тази събота на 9 април. Германия традиционно е добър пазар за комби автомобили.