Съвременните автомобили рядко служат на един и същ собственик повече от десет години. Най-често колите се сменят веднага щом се появи нов модел, но това е в страните с по-висок стандарт. За много български собственици на автомобили причините за смяна на колата са съвсем други.
Някои собственици на автомобили упорито търпят дефектите в работата на машината си, макар че износената техника им казва: „Избави се от мен колкото е възможно по-скоро!” Собствениците на автомобили харчат огромни суми пари за чести ремонти, опитвайки се да възстановят работоспособността на автомобила си, но това има само временен ефект и след известен пробег проблемите се появяват отново. Има няколко основни признака, които показват, че любимата ви кола трябва да бъде подготвена за спешна продажба.
Една от най-трудните и скъпи дейности по възстановяване на автомобила е ремонтът на силовия агрегат. В допълнение към многото усилия и труд, собственикът на колата влага много средства, опитвайки се да поправи износения двигател. А това е много деликатна част от машината и изисква високо ниво на професионализъм. Ясен знак, че собственикът на автомобила е изправен пред основен ремонт на двигателя, е увеличената консумация на масло. Ако на всеки 1000 километра пробег е необходимо да се добавят от 0,5 до 1 литър масло, то основният ремонт не е далеч. Появата на черни гланцови сажди на свещите, проблеми с оборотите, висок разход на гориво и намалена мощност на двигателя също са тревожни симптоми.
Ремонтът на автоматичната скоростна кутия също е много скъпа процедура, така че ако сте започнали да забелязвате следи от масло под скоростната кутия, различни странични шумове в работата на двигателя, а скоростите се превключват все по-зле, тогава е време да се замислите за продажбата на автомобила.
Много неприятна “изненада” е появата на корозия върху каросерията на автомобила. Доста трудно е да се отървем от този проблем, в повечето случаи корозията се появява отново и след внимателна обработка и пребоядисване. Особено често ръждата се появява на места с лоша вентилация, където се натрупват мръсотия и влага.
Добрият собственик винаги внимателно се вслушва в работата на колата си и систематично провежда “ревизия” на състоянието на корпуса. Много по-лесно е да се реши проблемът на първоначалния етап, отколкото да се поемат големи финансови разходи за големи ремонти. Ако пропуснете момента и проблемът изисква големи инвестиции, тогава има смисъл да се замислите за продажба на колата. /auto.blitz.bg