Европейската комисия започна да налага солени санкции на България за неизпълнени в срок европроекти, некачествено изпълнени по места в общините или пък заради съмнения за нагласени обществени поръчки. Бурята изглежда няма да подмине община Бургас. Очаква се около 40 милиона лв. да бъдат т. нар. финансови корекции по проекта Интегриран градски транспорт. Като мащаб и стойност той е най- големия транспортен проект в страната- малко над 130 милиона лева. Под сурдинка обаче се говори, че теслата ще е факт заради неотговарящи на стандарта велоалеи, несъобразени с останалите участници в движението бусленти, неизпълнени в срок инженерни съоръжения. Дали е законна обществената поръчка за закупуване на новите автобуси и тролеи, все още не е известно. Министърът на околната среда и водите вече съобщи: ” Малко над 88 млн. лв. са наложените финансови корекции на бенефициенти за вече приключени проекти и по Оперативна програма “Околна среда” 2007-2013 г. От МОСВ, които управляват програмата уточняват, че всички плащания и направени разходи по проекти след 31 декември 2015 г. няма да бъдат възстановени от ЕК. Интегриран градски транспорт в морския град е по ОП Околна среда, именно от стария програмен период. В града скъпия европроект предизвиква сериозни колизии. Първите които надигат глас са таксиметровите шофьори.
Те са бесни на Община Бургас и плашат с масови блокади на града, ако исканията им не бъдат чути.Взеха решение да се обединят с варненските си колеги, които са готови да ги подкрепят при евентуални протести. В момента достъпът им до Автогара ЮГ е отрязан, а глобата за спиране на автобусна спирка е 200 лв. „Дори за секунда да спрем и да вземем или оставим клиент, ни глобяват солено”, жалваха се шофьорите. Таксиджиите са недоволни и от развалянето на голяма част от стоянките на ключови места в Бургас – на „Трията”, БСУ, Новата поща, ДНА и Разделителна в ж. к. „Славейков”. Те обаче не са заменени с нови, а шофьорите са оставени буквално на произвола.