Жаждата на китайските компании за световни хотелски вериги няма да отшуми скоро.
Група, водена от китайския застраховател Anbang, мистериозно отпадна от наддаването за американската верига хотели Starwood Hotels & Resorts миналия месец, но току-що бе обявена друга гигантска сделка в сектора, предаде CNNMonеy.
Китайският конгломерат HNA Tourism Group се съгласи да купи американската корпорация Carlson Hotels, която е собственик на хотелската верига Radisson.
Двете компании обаче не разкриха колко ще плати HNA за придобиването.
Китайският конгломерат притежава обширен бизнес: частната Carlson разполага с 1400 хотела по света.
Това не е единствената мащабна китайска сделка в хотелската индустрия в момента. Anbang може и да е загубила от американската компания Marriott International в надпреварата за Starwood, но все още е в процес на поглъщане на Strategic Hotels & Resorts от инвестиционната фирма Blackstone Group за 6,5 милиарда долара. А преди това закупи емблематичния за Ню Йорк хотел Waldorf Astoria за 1,95 милиарда долара.
Азиатската държава променя фокуса на икономиката си
Като цяло китайските компании изразиха големи амбиции за покупко-продажби през тази година, обявявайки сделки за чуждестранни фирми с рекордни темпове. Докато икономиката на азиатската страна се забавя, придобиванията зад граница предлагат на корпорациите в държавата друг начин за разрастване.
Международните хотели се облагодетелстват от рекордните суми, които гражданите на Китай хвърлят за почивки в чужбина. Китайските туристи са похарчили 215 милиарда долара зад граница през миналата година – скок от 53% спрямо 2014 г. според скорошен доклад на Световния съвет за туризъм и пътувания.
Интересуват се все повече от далечни дестинации
HNA Tourism Group е част от по-големия конгломерат HNA, който има бизнес и в авиацията и финансите.