Сподели новината.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година.

Със над  100 милиона лева по-малко ще бъде бюджетът на община Бургас за следващата година. Информацията бе оповестена официално, като точната цифра за 2016 година е 214 милиона лева. Голямата разлика в сумите се дължи най-вече на намалените средства, които ще бъдат усвоени по европрограми. През тази година сумата, която общината ще усвои от европейските фондове е около 160 милиона лева. 157 милиона пък са заложени като собствени приходи на общината. За 2016 година обаче корекциите са много сериозни, а общата рамка е с над 100 милиона лева по-малка. От община Бургас все още не са обявили какво ще е съотношението между собствени приходи и парите по европейски програми, но разликата идва най-вече заради по-малкото средства именно по отношение на фондовоте от ЕС. Намалената стойност на бюджета показва голямата зависимост на общината по това перо  и липсата на адекватни мерки за стимулиране на местната икономика, което би повишило приходите в хазната. В същото време от община Бургас обясняват, че имат готовност да усвоят много по-сериозни суми по европейските програми, но на този етип няма възможности за това. В следващите седмици ще започнат обществените обсъждания на проектбодюджета за 2016 година. Факт е обаче, че общината ще разполага с повече от 100 милиона лева по-малко, което ще се отрази на цялата дейност и обслужането на основните разходни  пера, както и на капиталовата програма.

сряда, май 14, 2025

Рамбо хвали България като туристическа дестинация

Date:

Сподели новината.

Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм и Ейдриън Броуди са сред холивудските звезди, които ще рекламират България безплатно.

Продуценти и режисьори участват във видео, което рекламира страната ни като дестинация за кино туризъм.

„Новият рекламен клип на България изцяло променя начина, по който искаме да се говори за страната ни. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при представянето на клипа, предаде Агенция „Фокус”.

„Точно 10 месеца работим за изработването на този нов рекламен клип на България. Неговата подготовка изцяло променя начина, по който искаме да се говори за България и за първи път с името и лицето си в него застават пред камера и рекламират България много известни личности”, заяви министър Ангелкова.Превръщането на България в кинодестинация ще донесе допълнителен ръст на туристите. По думите на министър Ангелкова този клип показва тясната връзка между туризма и киноиндустрията и за това колко много туристи се привличат, благодарение на киното.

Новият рекламен клип ще се излъчва като промоклип преди представянето на номинирания за „Оскар“ за чуждоезичен филм – „Съдилището“, който е българската кандидатура за „Оскар“.

Ангелкова уточни, че министерството не е плащало никакви средства за клипа и именно затова е един от най-добрите примери за публично-частно партньорство:

„Може да си представите колко скъпо струва и колко е трудно да убедиш всички тези актьори и техните продуценти да рекламират България. Работим по този проект от края на ноември миналата година и днес можем да се похвалим с един напълно завършен продукт”, коментира министър Ангелкова.

Заедно с изпълнителния директор на “Ню Бояна филм” – Ярив Лернер, тя подписа споразумение за публично-частно партньорство, чрез което правата върху клипа се прехвърлят върху Министерство на туризма, така че от ведомството да могат да го излъчват навсякъде.

Ангелкова благодари на Ярив Лернер, с чиято помощ е заснето видеото, за усилията, които са положили заедно, за да осъществят клипа. „Той е един много добър пример за публично-частно партньорство, защото за него държавата не е похарчила нито 1 лев.

С господин Лернер се шегувахме, че всичко, което похарчихме бяха много усилия, много време, много преговори за това колко си заслужава тези хора да застанат с лицето и името си и да ни помогнат да популяризираме нашата страна”, коментира министър Ангелкова.

Лернер отбеляза, че е много развълнуван от това партньорство. „Харесва ни да снимаме филми в България. Когато в една страна пристигат световни знаменитости, това е едно много добра реклама за нея и много добър начин да се популяризира”, заяви той.

Работна група между министерствата на туризма и икономиката обсъждат възможностите за стимули за киноиндустрията у нас, каза още Николина Ангелкова.

„България е мястото!“, казва Силвестър Сталоун в новия рекламен клип на страната ни.

Шест кинозвезди са героите, които не просто рекламират страната ни, а показват личното си отношение към нея като място, което трябва да се види и усети, стана ясно при днешното представяне на клипа от министъра на туризма Николина Ангелкова.

Във видеото участват актьорите Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, както и режисьорът Том Кърк, и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.

„Работим по този клип близо 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. С този клип променяме начина, по който искаме да се възприема и промотира страната ни“, подчерта министър Ангелкова.

Тя и изпълнителният директор на филмовите студия Ярив Лернер подписаха Споразумение за партньорство по силата на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм в страната ни.

„Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България“, посочи Николина Ангелкова. По думите й примерите в световен мащаб са красноречиви – туристите в Англия са нараснали с около 50% след излъчването на поредицата за Хари Потър.

В Тайланд са отчели ръст от около 22% след премиерата на „Плажът“ с Леонардо ди Каприо, а Хърватия се позиционира като кино дестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала „Игра на тронове“.

„Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма“, допълни министърът на туризма.

Прочети още на: http://www.dnes.bg/obshtestvo/2015/10/11/staloun-v-klip-za-rodniia-turizym-bylgariia-e-miastoto.279304
 

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Това ли е новият Джеймс Бонд?

"Арън Тейлър-Джонсън ли е следващият Джеймс Бонд?", е въпросът,...

Ето я окончателната бургаска програма на CineLibri с дати на прожекциите и цени на билети

Четиринадесет филма от интересната програма на международния кино-литературен фестивал...