“Нова броудкастинг груп” (НБГ) е подобрила представянето си през третото тримесечие на годината. От публикувания официален финансов отчет на компанията майка – шведската MTG, става ясно, че България продължава да бъде един от най-стабилните й пазари. Главният изпълнителен директор на шведската група Йорген Лидеман отбелязва, че България и Чехия са отбелязали двуцифрен растеж и по-големи печалби през периода.
MTG не предоставя разбивка по страни с точните приходи и печалба в страните, където оперира, а ги обобщава като региони. “Нова броудкастинг груп” е в група с прибалтийските държави и Чехия. Конкретни данни за представянето на “Нова броудкастинг груп” няма, а от българската компания се въздържат да предоставят по-подробна информация за финансовите си резултати при запитвания от страна на “Капитал”.
Нарастване на рекламния пазар
В отчета се отбелязва, че българският, чешкият и прибалтийският рекламен пазар са нараснали през третото тримесечие. Телевизионната аудитория също се е повишила в България и Чехия на годишна база, докато в Прибалтика е намаляла.
Данните показват, че през юли – септември аудиторният дял на “Нова броудкастинг груп” е бил 42% за най-предпочитаната от рекламодателите възрастова група 18 – 49 години, докато година по-рано – 40.9%. През второто тримесечие обаче делът на аудиторията в същата възрастова група на НБГ е бил 43%.
Под крилото на “Нова броудкастинг груп” са телевизионните канали “Нова тв” и “Диема” наред с интернет сайтовете “Дарик уеб” и “Нетинфо”. Според отчетите на “Нова броудкастинг груп”, публикувани в Търговския регистър, през 2015 г. групата за пръв път е изпреварила по приходи “Би Ти Ви медиа груп”. От “Нова” отчитат постъпления за миналата година на стойност 130 млн. лв., докато тези на “Би Ти Ви” са били 124.6 млн. лв.
Как се представя шведската група
MTG отбелязва рекордни резултати за третото си тримесечие, като общият органичен растеж на приходите е 7%. Шведската група отчита печалба от 162 млн. крони при загуба от 412 млн. година по-рано. Приходите й от всички телевизионни услуги, включително и платените, се вдигат. Скандинавското поделение, включващо Швеция, Норвегия и Дания, се представя по-добре от тези в другите страни. За деветте месеца приходите на компанията са нараснали с 5.2% и ръководството й очаква да постигне целите си за цялата 2016 г.
“На верен път сме с нашата стратегическа трансформация и заемаме водещо място в капитализирането на промените на потребителското поведение”, отбелязва Йорген Лидеман. И допълва, че компанията инвестира в продукти и дейности, които ще стимулират бъдещия ръст и печалби на групата.
Как се представя групата
– Общите приходи за третото тримесечие на 2016 г. са рекордните 4.12 млрд. крони при 3.81 млрд. година по-рано.
– Оперативната печалба е била 162 млн. крони при загуба от 412 млн. крони за юли – септември миналата година.