Най-големият кораб в света преди малко повече от 100 години е бил Титаник, а мнозина твърдели, че той не може да потъне
Въпреки това на 15 април 1912 г. се оказва обратното. Титаник се удря в айсберг и потъва, а живота си загубват 1 503 пътници и членове на екипажа. Но изглежда, че може би не е точно така.
Робин Гардинър, писател от Оксфорд, публикува нова книга, в която твърди, че на дъното на Атлантика не лежи Титаник, а друг кораб от същата компания – Олимпик
В своята книга Гардинър говори за теория на конспирацията на века и е събрал документи и снимки, които подкрепят неговите твърдения.
Според неговата теория, компанията, собственик на кораба, искала да измъкне пари от застраховкаа и е планирала да направи измамата.
Титаник изобщо не е плавал тогава, а корабът Олимпик, твърди авторът. Той отбелязва, че основава своите констатации и на изявленията на оцелелите пътници от Титаник.
“Оцелелите описват къде точно са се разхождали по палубата на Титаник, но на това място според проекта на кораба е трябвало да бъдат кабините, а не пешеходна зона. Това е така, защото всичко това не се е случило на Титаник”, заяви Гардинър.
Той добавя, че точните детайли на кораба, които пътниците описват, отговарят на друг кораб – на Олимпик.
Мистерията Титаник
Тайната за подмяната на корабите Титаник и Олимпик се крие в икономическите проблеми
Историята започва със собственика, евренинът Дж. П. Морган, ръководител на компанията “Уайт Стар лайн”. Знаело се е, че Морган е затънал до гуша в проблеми заради пари, а по-късно върху него е бил оказан и натиск компанията сама да финансира ремонта на Олимпик, който е бил много повреден при сблъсък с друг кораб.
Очевидно било и тогава, а и според снимките, че Олимпик е кораб-близнак на Титаник, а различията между тях са много малки.
Всичко тръгва оттам, че в Белфаст са построени два кораба – Олимпик и Титаник. Олимпик е построен пръв и плава успешно на малки разстояния докато се строи Титаник. Но един ден се сблъсква с военен катер, при което се отваря много голяма пробойна, избухва пожар и на Олимпик са нанесени големи щети. Преди да бъде пуснат на дълго плаване един кораб, той трябва да бъде огледан от застрахователи. Но застрахователните компании отказват да застраховат Олимпик заради щетите. И тогава става подмяната на повредения Олимпик с току що завършения Титаник. За една седмица се сменят надписите, табелите и мебелите.
Титаник и Олимпик
Титаник и Олимпик – кораби-близнаци
Освен това Морган искал да прехвърли в САЩ златни кюлчета на стойност около 8 милиона паунда, за да се спаси от кризата и там да започне нов живот.
Според плана, корабът Олимпик трябвало да отплава вместо Титаник, т. е. маскиран като Титаник и под негово име. Идеята е била в един момент да се инсценира катастрофа и корабът да потъне. По този начин повреденият по-рано кораб Олимпик би изчезнал, фирмата “Уайт Стар Лайн” ще получи пари от застраховката, а и ще остане с един напълно здрав кораб – истинският Титаник.
Мистерията Титаник
Гардинър смята, че компанията, която е собственик на кораба, не е планирала да има жертви, имало е готов план за евакуация на пътниците.
Освен това, е било предвидено в близост да има и други кораби, които биха дошли веднага на помощ. Кораби за спасяване и лодки е трябвало да има достатъчно, за да се евакуират благополучно всички пътници и членове на екипажа. Всичко било перфектно планирано. Въпреки това, нещо се е объркало.
“Много пътници от Титаник описали как в момента, когато корабът се е блъснал в айсберга, почувствали труса. Ако кораб с такава големина се удари със скорост от 22 възела в ледена скала, всички, които са били на кораба със сигурност ще паднат, тъй като силата на удара трябва да много по-голяма “, казва оксфордският писател.
Писателят твърди, че Титаник до края на своята “кариера” е плавал като Олимпик, за да не се разкрие измамата.
Гардинър в момента работи и над документален филм, който “завинаги ще промени историята за Титаник”