Веригата за бързо хранене Макдоналдс, която беше дълго време емблема на американския капитализъм, е в по-тежко положение от всякога.
Все повече хора отказват да посещават ресторантите за бързо хранене. Приходите на компанията спадат, а тя трябва да вземе ключови решения за своето оцеляване.
Очаква се днес новият главен изпълнителен директор на McDonald's Стив Истърбрук да представи плана си за съживяване на растежа на най-голямата верига за бързо хранене в света, която се бори да си върне клиентите и инвеститорите, предаде БТА.
Истърбрук ще се опита да привлече хора като Джана Семпсън, един от главните отговорници по инвестициите в компанията OakBrook Investments, която купи евтини акции на McDonald's преди десетилетие и имаше над 7 милиона акции, когато веригата подобри услугите си и разшири менюто си с кафе, салати и навити сандвичи.
Ентусиазмът на Семпсън обаче намаля преди няколко години, когато тримесечните продажби на утвърдени ресторанти станаха вяли и дори започнаха да спадат. През март 2014 г. OakBrook продаде повечето си акции, изчислявайки, че цената на акциите на McDonald's е прекалено висока за компания без ясна стратегия за
промяна на нещата.
Анализаторите очакват Истърбрук да представи още съкращения на корпоративните разходи, продажба на ресторанти на франчайз компании и стъпки за опростяване на менюто. Той може също така да даде подробности по плана за експериментиране със специално приготвени сандвичи по желание на клиенти и нови мобилни технологии.
Според анализатори Истърбрук разполага с необходимите качества за преодоляване на предизвикателствата пред McDonald's.