БДЖ започва ускорени ремонти на локомотиви, за да компенсира съкратения график на влаковете.
От общо 445 млн. лв. задължения на държавната компания, 380 млн. трябва да бъдат поети от държавата. От стратегическа гледна точка, тези средства трябва да се доизплатят.
За да има насищане на жп мрежата с влакове, са необходимо 420 млн. лв., с които да бъдат закупени необходимите мотриси. Това каза изпълнителният директор на Холдинг “БДЖ” Владимир Владимиров в ефира на БНТ.
Нашата техника е достатъчно амортизирана през последните 40 години. В последната седмица се получиха доста повреди по локомотивите, ние по принцип изпитваме недостиг. С ускорени ремонти се надяваме да възстановим нормалния график за движение на влаковете, каза Димитър Костадинов, управител на “БДЖ – Пътнически превози”.
Ремонтите, които са предвидени през тази и следващата година, са финансово обезпечени от държавата.
По повод разпространени снимки на заснежен влак, двамата директори обясниха, че става въпрос за изолиран вагон, в който не са пътували пътници. Той е бил с отворени врати и прозорци още при композирането. При нас сигнали за нередности не са постъпвали, увери Костадинов.
Владимир Владимиров призова партиите да включат решаването на проблемите в БДЖ в програмите си за идните избори. Нашият апел е железницата да стане приоритет, каза Владимиров.