Световната хотелска верига Hyatt стъпва в София. Хотелът ще е на мястото на бившия хотел “Сердика”, при паметника на Васил Левски в София. Собственик и инвеститор е компанията, свързана с генералния директор на “Лукойл България” Валентин Златев – “Тера тур сервиз”, като договорът с Hyatt е за 30 години.
Подписването на споразумението между двете страни беше официално съобщено на Hotel&Tourism Investment Forum, който се проведе в София, от Такуя Аояма, вицепрезидент “Придобиване и развитие – Европа, Африка и Близкия изток” в Hyatt International, и от изпълнителния директор на “Тера тур сервиз” Лъчезар Тодоров.
Българският инвеститор ще вложи 30 млн. евро – собствено финансиране и банков кредит, като хотелът трябва да бъде готов в края на 2017 г. или началото на 2018 г.
Седем години по-късно
“Тера тур сервиз” стана собственик на хотела през 2009 г. за 10 млн. евро. Тогава собственост на киното и на хотела бяха двата фонда Equest Balkan Properties и Equest Investments Balkans с управляващия партньор Георги Крумов. Плановете на предишния инвеститор бяха тя да се превърне в модерен офис и търговски център, но след смяната на собствеността стана ясно, че ще се развие като хотел, като това беше въпрос на време. Още през следващата година “Тера тур сервиз” е направила контакт с няколко големи световни хотелски вериги. Процесът се стопира заради икономическата ситуация в страната и стагнацията на този пазар и през 2015 г. разговорите са подновени.
Разчитането на известен международен бранд е характерна част от хотелиерската стратегия на Валентин Златев. Целият му хотелиерски бизнес е концентриран в компанията “Тера тур сервиз”, където управител е баща му Васил Златев. Златев разполага с 4 хотела по морето (два в Обзор и по един в Слънчев бряг и Свети Влас) и един в Правец. Всичките са под чуждия бранд RIU.
По принцип при брандирането ангажиментът на собственика на хотела е свързан с плащания към веригата – една част са фиксирани предварително договорени такси, а другата – процент от приходите (от 2% до 5%) и/или от печалбите (11%-12%).
Седем етажа лукс
Хотелът на паметника “Левски” ще бъде по-конкретно с марката Hyatt Regency, която е една от трите високи марки на веригата, като те са общо 12. Възможно най-бързо трябва да стане събарянето на хотела, а строителството трябва да започне през септември–октомври. С интериора ще се заеме лондонска компания, одобрена от Hyatt, като по договор избирането на всеки изпълнител и доставчик подлежи на одобрение от Hyatt. Мениджърът също ще е от Hyatt, но този път след одобрение на местния партньор.
Хотелът ще е на седем етажа. Стаите и апартаментите ще са общо 190. Ще има два ресторанта, SPA център с басейн, голям конферентен център с над 600 квадратни метра бална зала, още 5 по-малки зали, или общо над 1300 кв.м пространство за различни събития. Два бара, един от които на покрива.
“Искаме хубав петзвезден хотел, казва Тодоров, който да отговаря на местните условия”. От компанията си поставят за цел да предлагат услуга с еднакво ниво на качеството. Средната цена в бъдещия хотел на паметника “Левски” ще бъде 200 евро на стая на вечер.
Американската верига е основана през 1957 г. Сега под марката в света има 652 хотела, а приходите на веригата за 2015 г. са 4.4 млрд. долара.
Hyatt Regency заедно с Park Hyatt и Grand Hyatt попадат в петзвездната група на Hyatt, като при хотелите Park Hyatt нивото на лукс е високо, а сградите, в които се правят хотелите, са исторически и с културна стойност. Хотелите Grand Hyatt пък са единични бройки в света. Тодоров обяснява, че избраната от тях Hyatt Regency e най-популярната за Европа и че най-добре ще отговори на идеята за висок категориен хотел в България.