събота, ноември 23, 2024

БДЖ вече е финансов труп

Date:

Сподели новината.

БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета “Шинкансен”, които през ден трошат световните рекорди.

 

Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.

В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.

Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.

Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на  5,397 млн. лева или със 70%.

Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.

В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.

Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията – енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като “Стомана”-Перник.

В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания “Железопътна инфраструктура”, която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.

И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.

Новото старо ръководство на БДЖ – изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.

Сподели статията:

Популярни

Още новини
Related

Колко са заводите и фабриките в Карнобат

Икономическото развитие на община Карнобат е свързано основно със...

И фалитите, и новите бизнес регистрации в ЕС се увеличават

Фалитите на компании в ЕС се увеличават с 2,7...

Утре обсъждат предложения за промени в Кодекса на труда за минималната работна заплата

Работна група ще обсъди утре предложения за изменения в...

Променя ли се БДЖ?

Бългapия тpябвa дa пoдпишe cпopaзyмeниe c чeшĸaтa ĸoмпaния Ѕkоdа...